26 Nisan 2016 Salı

KİTAP YORUMU: 5. DALGA - RICK YANCEY



Orijinal adı: The Fifth Wave
Sayfa Sayısı: 464
Yayınevi: Pegasus
Baskı Yılı: 2014



Arka Kapaktan: 

1. Dalga Dünya Karanlığa Gömüldü
2. Dalga Sadece Şanslı Olanlar Kurtuldu
3. Dalga Sadece Şanssız Olanlar Sağ Kaldı
4. Dalga Tek Bir Kural Geçerliydi: Kimseye Güvenme
5. Dalga Artık Kimse Ne Olacağını Bilmiyor

Uğrunda yaşadığımız her şeyi yok ettiler. Şimdi de uğrunda öleceğimiz şeylerin peşindeler!



   Uzuuunca bir aradan sonra kocaman bir '' MERHABA! '' ile döndüm yeniden bloguma!
Yazmayı ne kadar da özlemişim, masanın başına geçip kağıt kalemi elime alınca farkettim. (Son bir aydır yazdığım tek şey ders notu olduğu için onları hiç saymıyorummm.)


   Vee 5. Dalga ile karşınızdayım!
Aylar sonra böyle içine çeken bir kitap okumak beni bolca enerji ve daha fazla kitap okuma hevesiyle doldurdu desem yeridir. Tamam edebi romanlar da, siyasi de, aşk da yerine göre okunmalı ama romantik kırıntılar içeren bilimkurgunun, fantastiğin yeri bir başka demeden edemiyorum arkadaş! Elimde değil. 


   5. Dalga ile ilgili birkaç olumsuz yorumla karşılaştıktan sonra epey ertelemiştim okumayı, şubattan beri kitaplığımda duruyordu öylece. Sonra geçtiğimiz haftalarda nihayet filmine gidince önyargıma bir dur demeyi başardım. Ağzım açık izlemiştim filmi, çok beğenmiştim falan, taa ki kitabını okuyana kadar! Kitap bittikten sonra filmle ilgili hatırlayamadığım yerler olduğu için bir daha izleyeyim dedim dün ama keşke izlemeseymişim. Kitabın ardından o hayranlıkla izlediğim film o kadar BOŞ geldi ki bilemezsiniz! Kitapta o kadar çok olay, o kadar çok detay vardı ki, film onun çeyreği bile değilmiş meğerse :((
Kitapların yeri hiçbir şekilde doldurulamıyor!



   Roman çoğunlukla Cassie ve Ben'in ağzından, ara sıra Evan'ın ve nadiren Sammy'nin bakış açısından yazılmış. Bu kadar çok karakterin ağzından yazılan bir kitap tahmin edersiniz oldukça hareketli. 500'e yakın sayfasından dolayı bir solukta bitiremeyeceksiniz belki ama elinizden bırakmakta zorlanacağınızı söyleyebilirim. Ben bir keresinde az kalsın ineceğim durağı kaçırıyordum bu yüzden :D 


   İçeriğe fazla girmek taraftarı değilim çünküü zaten klasikleşmiş bir konuyu -uzaylıların dünyayı istilası- ele alıyor. Eh herhangi bir televizyon kanalında, herhangi bir zamanda, bu konuya sahip herhangi bir filme denk gelmiştir bu dünyada nefes alıp veren herkes diye düşünüyorum ;) 'Ötekiler' olarak adlandırılan bu varlıklar insan ırkını dünya üzerinden temizlemek için 5 adım izliyorlar. İlki elekromanyetik dalga, elektrik sonsuza dek yok oluyor, arabalar, telefonlar, hatta musluklar bile çalışmaz oluyor. 2.de sular yükselip şehirlerin birçoğunu yutuyor, 3. dalgada ise kuşlar aracılığı ile bir salgın başlıyor. 3 buçuk milyar insanın(rakamı doğru hatırlamıyor olabilirim) ölmesine sebep olan bir salgın! 4'de ise geriye kalan insanları ortadan kaldırmakla görevli 'susturucular' çıkıyor ortaya. 5. mi? 5. Dalgada neler olduğunu sizler okuyup keşfetmelisiniz! ^_^


   Rick Yancey'in kurgusuna, özellikle de anlatımına tek kelime ile BA-YIL-DIM! Kitap benim için gerçekten ÇOK iyiydi!
Sonsuz Deniz'i hemen gidip almamak için kendimi zor tutuyorum :( ama kitaplığımda beni bekleyen onlarca kitap varken yenisini almaya vicdanım müsaade etmiyor. Muhtemelen önümüzdeki bir haftayı 2. kitapta neler olduğunu tahmin etmeye çalışarak geçireceğim :(((


O kadar çok sevdim ki yaklaşık bir buçuk hafta o kalın, ağır kitapla birlikte gittim her yere,


 Belki tuhaf gelebilir size ama okuyamayacağımı bilsem bile kitaplarımı yanımda taşımaktan çok hoşlanıyorum ben...





'' Ötekiler, işte bunu yapmıştı. Güven olmazsa savaşmak için bir araya gelemezsiniz. Ve güven diye bir şey olmazsa umut da olmaz.''



'' Sadece en sert olanlar ayakta kalacaktı. Şans perisini kovalayanlar, kalbi taştan olanlar yaşayacaktı. Tek kişinin hayatta kalabilmesi için yüzlercesinin ölümüne göz yumanlar, bir köyü kurtarabilmek için onu yakmak gerektiğini anlayanlar sona kalacaktı.''


'' Gerçeklerin sizi özgür kıldığına dair eski bir deyiş vardır. Buna sakın kanmayın. Bazen gerçeklik sizi bir hapishane hücresine tıkar ve kapısını kapayıp sizi içeri sürgüler.''



   Siz neler düşünüyorsunuz bu seri hakkında? Okudunuz mu veya okuyacak mısınız yakın zamanda? Benimle fikirlerinizi paylaşırsanız çok mutlu olurummm

Sevgi ile kalın!




PUANIM: 5/5


2 yorum:

  1. Kalemine sağlık kuzum =) Kitabı çok merak ettim hemen listeme ekliyorum! =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Büşş, hiç kaçırma! ;)

      Sil